Педагогічна практика аспіранта

Мета проведення ПП – підвищення рівня набуття аспірантами компетентностей щодо здійснення освітнього процесу, навчання, розвитку і професійної підготовки студентів до певного виду професійно-орієнтованої діяльності. Педагогічна практика аспірантів є обов’язковою складовою частиною освітнього процесу аспірантів.

Обсяг педагогічної практики аспіранта освітньо-наукової програми «Публічне управління та адміністрування» складає 3 кредити ЄКТС (90 годин).

Практика надає аспірантам практичну можливість опанування:

- навчально-виховним процесом у вищій школі (зокрема викладання професійних дисциплін),

- науково-методичною роботою забезпечення навчального процесу,

- організацією навчальної діяльності студентів,

- здобуттям компетенцій практичної викладацької діяльності.

 

Організація педагогічної практики

Педагогічна практика аспірантів ОНП «Публічне управління та адміністрування» організовується та проводиться на кафедрі державного управління і місцевого самоврядування. Безпосереднє керівництво та контроль за виконанням педагогічної практики аспіранта здійснюється його науковим керівником.

Порядок проведення практики визначається Положенням про педагогічну практику аспірантів Херсонського національного технічного університетутаРобочою програмою з педагогічної практики здобувачів третього (освітньо-наукового) ступеня вищої освіти за спеціальністю 281 «Публічне управління і адміністрування».

Педагогічна практика виконується аспірантом за графіком освітнього процесу:

  • ОНП 2021 року вступу протягом 1 року навчання;
  • ОНП 2020 року вступу протягом 3 семестру навчання;
  • ОНП 2019 року вступу протягом 3 року навчання;
  • ОНП 2018 року вступу протягом 3 року навчання.

По завершенню педагогічної практики аспірант готує звіт про проходження педагогічної практики (зразок звіту див. нижче), який подає на рецензування керівнику практики та захищає на засіданні кафедри.

Інформаційний дайджест

У грудні 2021 року завершили педагогічну практику аспіранти 2 року навчання зі спеціальності 281 «Публічне управління та адміністрування» Любомир Грицак та Анатолій Віремейчик. Практика стала чудовою нагодою отримати поради, здобути навичики, випробувати себе у викладацькій діяльності. Кожен з аспірантів є досвідченим професіоналом у сфері публічного управління, і відчуття відповідальності та емоційної піднесеності зробили звичайні заняття магістрів корисним досвідом для самих практикантів, а також для студентів.

Любомир Грицак проводить лекцію з дисципліни «Проектний менеджмент в органах публічної влади» на тему «Система проектного менеджменту»

Анатолій Віремейчик доводить магістрам на практичному занятті з дисципліни «Стратегічне управління» особливості моделей багаторівневого управління в умовах децентралізації

Аспіранти 3 року навчання спеціальності 281 ««Публічне управління та адміністрування» У.В.Мальцев, М.В.Линецький, Л.М.Григор’єва, Я.В.Лінецька, Сікорський М. завершили у грудні 2021 року педагогічну практику в рамках реалізації індивідуальної траєкторії навчання в аспірантурі.

У процесі проходження педагогічної практики аспіранти оволоділи основами викладацької та навчально-методичної роботи: навиками наукового аналізу та перетворення наукових теоретичних знань в навчальний інструмент надання професійних знань майбутнім фахівцям – державним службовцям та посадовим особам місцевого самоврядування.

Педагогічна практика є також корисною для формування soft skills, оскільки аспіранти у процесі проведення професійно-спрямованої виховної справи за темою дослідження аспіранта розвивають навички соціальної взаємодії зі студентами.

Устін Мальцев проводть практичне заняття з навчальної дисципліни «Право в публічному управлінні», тема «Публічне і приватне право в публічному управлінні»

Григорєва Л. проводить заняття з дисципліни «Глобалізація та політика національної безпеки» за темою «Методи реагування на загрози економічній та інформаційній безпеці».

Лінецька Я. проводить практичне заняття з дисципліни « Публічна служба».

Аспіранти Олександр Артем’єв та Оксана Ломакіна у грудні 2020 року успішно завершили педагогічну практику.

Цей важливий етап набуття фахових компетентностей застосування на практиці теоретичних знань і методичної майстерності аспірантами за допомогою викладачів кафедри державного управління і місцевого самоврядування спрямований на формування компетентностей необхідних для науково-дослідної діяльності, особистісного і професійного зростання, розвитку hard skills soft skills. В рамках освітньо-наукової програми « Публічне управління та адміністрування» пріоритетним є особистісний розвиток здобувача ступеня доктора філософії у сфері публічного управління, а також його самореалізація у педагогічній та дослідницькій діяльності.

Аспірантка Оксана Ломакіна разом професором кафедри державного управління та місцевого самоврядування проводять практичне заняття з дисципліни «Право в публічному управлінні» для магістрів заочної форми навчання спеціальності 281 «Публічне управління та адміністрування».